سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خداوند دانش سودمند بخواهید و ازدانشی که بهره نمی دهد به خدا پناه ببرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

آموزش ساخت جا عطری چرم دوز کلیک کنید


آموزش ساختن جا کلیدی چرم کلیک کنید


جا موبایلی کمری مردانه کلیک کنید


آموزش ساخت کیف و گل سر چرمی کلیک کنید


نحوه ساخت زیر بشقابی و زیر لیوانی چرم کلیک کنید


آموزش دوخت کیف لوازم آرایش چرمی کلیک کنید


وسایل مورد نیاز چرم دوزی کلیک کنید


پادری و فرش چرمی کلیک کنید


آدرس مراکز فروش و آموزش چرم کلیک کنید


سرکلیدی فانتزی کلیک کنید


آموزش چرم دوزی(گیس باف) کلیک کنید


کیف های چرم کلیک کنید


 

 


آموزش چرم دوزی با دست کلیک کنید


آموزش ساخت کیف چرم
کلیک کنید

سه شنبه 94 فروردین 11 , ساعت 12:48 عصر

خرید چرم برای کیف دوزی,
خرید کیف وسایل چرم دوزی,
انواع مختلف کیف چرم دوزی,
عکس انواع کیف چرم دوزی,
عکس کیف با چرم دوزی,
مدل کیف برای چرم دوزی,

 

تاریخچه چرم در دوران اسلامی
شاید بیشترین کاربرد چرم از کهن ترین ادوار تا کنون استفاده در پوشاک بوده است، پوشاکی که گاه برای شکار و جنگ و گاهی هم برای مراسم آیینی و جشن مورد استفاده بوده است .
آنجه مسلم است چرم به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فردش، همچون در دسترس بودن، مقاومت ، ماندگاری و نیز شکل پذیری بودن و تنوع در تزئینات مورد توجه بسیار بوده است.
برای دستیابی به نمونه هایی برای گستره ی کاربرد چرم در هنر و صنعت پوشاک ایران می توان به نقش برجسته ها و مجسمه ها رجوع کرد.
پریچهر رحیمی در کتاب تاریخ پوشاک ایران در مورد لباس بانوی عیلامی در یک نقش برجسته به دست آمده از شوش می نویسد:
«او پیراهن بلند ساده با آستین های کوتاه و یقه ی گرد و کمربندی از چرم با نقش زیگزاگ دارد.»
اومستد در کتاب تاریخ شاهنشاهی هخامنشی، با اشاره به نقش برجسته های تخت جمشید می نویسد:
«دو صورت به کلی مختلف ، روی پیکره های تخت جمشید مرتب نموده شده است، ماد ها با پوشیدن لباس اصلی تر ایرانی بازشناخته می شوند، بر سرشان کلاه گرد نمددی کج ، با لبه پهن آویزان روی گردن دارند. یک سدره ی چرمی تنگ آستین دراز که تا بالای زانو میرسد در بر کرده اند. شلوار بلند چرمی و کفش بند دار با نوک برجسته نشان می دهد که پوشندگان آنها بسیاری از وقت خود را به سواری می گذراندند.»
پریچهر رحیمی با توجه به یکی از برجیته های تخت جمشید می نویسد:
«پیراهن ماد که با کمربند مادی بسته شده، کمی گشاد و بلندتر از حد معمول است که به صورت چینهای افقی به اندازه طبیعی در آمده و ادامه آن داخل کفش فرو رفته است، کفش از نوع نیم ساق و از چرم نرم است.»
رومن گیرشمن در کتاب ایران از آغاز تا اسلام، به لوح نازک زرینی ( از گنجینه سقز) اشاره می کند که احتمالاً آن را روی کمربندی چرمی دوخته بودند، که تصاویری در دوصف شامل دسته هایی حامل خراج است که یک ردیف حیوانات را با طناب راهبری می کنند و آن بوسیله چکش کاری تزئین شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ